Kompānijas vēsture
Fliegl transportlīdzekļu ražošanas 16 gadi Triptis/Tīringenē
2007. Kompānija Fliegl paplašināja savu administratīvo ēku. Tādējādi ne tikai tika radītas jaunas, modernas biroja telpas, bet gan, iekļaujot uzgaidāmo zonu, tika izveidota patīkama atmosfēra klientiem.
Izmantojot uzgaidāmajā telpā pieejamos komunikācijas līdzekļus, klientiem ir iespēja uzzināt jaunāko informāciju un saņemt svarīgus paziņojumus par ceļu satiksmi.
Tika izbūvētas arī dušas un mazgāšanās telpas, tā ka arī šoferiem, kuri ilgu laiku ir bijuši ceļā, ir iespēja atsvaidzināties.
Kompānija Fliegl 2007. gadā atkal organizēja arī daudzus pasākumus. Atvērto durvju dienā maijā interesenti varēja saņemt sīkāku informāciju par mūsu uzņēmumu. Ekskursija no jauna uzceltajā rūpnīcā II un tiešā komunikācija ar mūsu darbiniekiem apmeklētājos radīja lielu interesi.
2007. gadā Fliegl sasniedza jaunu apmācības rekordu. Pieņemot vairāk kā 27 mācekļus visdažādākajās jomās, jau tagad tiek apmācīti kvalificēti strādnieki, kuri vēlāk aizpildīs speciālistu vietas mūsu uzņēmumā. Saistībā ar to mēs 03.11.2007. pirmo reizi organizējām Informācijas dienu skolēniem. Tādējādi interesenti varēja saņemt informāciju par kvalifikācijas iespējām uzņēmumā.
Piedaloties izstādē BAUMA 2007, kompānija Fliegl turpināja iepriekšējo izstāžu panākumus.
„BAUMA kā starptautiska vadošā celtniecības transportlīdzekļu izstāde mums kā izstādes dalībniekiem atkal attaisnoja sevi,“ tā saka Helmuts Fliegls. „No vienas puses mums kā stipri uz eksportu orientētam ražotājam ir svarīgs starptautiskais faktors, no otras puses apmeklētāju kvalitāte ir ievērojami augstāka kā daudzās citās izstādēs. Sarunu skaits ar apmeklētājiem-speciālistiem ievērojami pārspēj šo skaitu citās izstādēs. Un ar mūsu inovatīvo produkciju un pakalpojumiem saistībā ar transportlīdzekļiem mēs arī šajā izstādē varējām noslēgt labus un interesantus darījumus – īsumā: izstāde mums bija pilnībā izdevusies,“ tā izsakās vadītājs.
Mēs esam uzvarētāji!
Vairāk kā 75 % balsu, šo vienreizējo notikumu Fliegl un Udo Heidenreich piedzīvoja, piedaloties „derībās ar kravas automobili“ 168. pārraidē no Freiburgas 2007. gada 31. martā. Tās pie tam bija sensacionālas derības: Udo Heidenreich ar kravas automobili brauca pa divām nostieptām trosēm. Tā viņš šķērsoja Brēmenes Eiropas ostu un tādējādi ar 75 % publikas balsu tika izvēlēts par uzvarētāju. Posms, kuru Heidenreicham ar savu automobili bija jānobrauc pār Brēmenes Eiropas ostas ūdeni, bija 106 metrus garš. Lielākās grūtības Heidenreicham sagādāja līdzsvara noturēšana, jo vēja iedarbība uz transportlīdzekļa lielo laukumu ir ļoti augsta. Neskatoties uz šīm grūtībām, Heidenreichs drošsirdīgi izcīnīja šo izaicinājumu.
2006. 2006. gads kompānijai Fliegl bija saistīts ar daudziem jaunievedumiem. Būtiskākie no tiem bija ‘Uzņēmēja treilera’ un Vario V3 konteineršasijas prezentācija. Šie abi transportlīdzekļi pirmoreiz tika izrādīti izstādē IAA 06. Kopš to ieviešanas no klientiem par tiem ir saņemtas ļoti pozitīvas atsauksmes.
Jau 2006. gada pavasarī Fliegl konstruktori kopā ar izvēlētiem kāda vācu specializētā laikraksta lasītājiem izstrādāja ‘Uzņēmēja treilera’ prototipu. Tas, kas atšķir šo transportlīdzekli no citiem, ir sīkas, bet pārdomātas detaļas, kas atvieglo ikdienas darbu. Tā papildus tādam aprīkojumam kā vadāmās asis, atpakaļskata kamera, integrētas kāpnes uzkāpšanai un ērti pieejams rezerves ritenis grīda tiek īpaši aizsargāta ar pagarinātu tērauda plātni un krava var tikt nostiprināta, izmantojot SpanSet sistēmu. Šis transportlīdzeklis precīzi atbilda to uzņēmēju vēlmēm, kuriem ir svarīgs labs aprīkojums, zemas ekspluatācijas izmaksas un būtiski drošības elementi. Klienti ļoti augstu novērtēja arī ‘Uzņēmēja treilera’ aprīkojumu, kas vadītājam atvieglo ikdienas darbu.
Lielu interesi klientu vidū izraisīja arī jaunā konteineršasija V3. Tā ir regulējama šasija, kas tagad papildus spēj pilnu, uz šasijas novietotu konteineru pārvietot no pakaļgala uz vidu. Tādējādi klients vienkāršā veidā, bez sarežģītas tehnikas vai pneimatikas panāk to, ka vienmēr tiek nodrošināts nepieciešamais 25 % puspiekabes sakabes spiediens uz dzenošo asi. Paredzēta 1 x 20 pēdu konteineru transportēšanai pakaļgalā ar mehānisku pārbīdīšanu vidus pozīcijā, 1 x 30 pēdu, 2 x 20 pēdu, kā arī 40 pēdu un 45 pēdu konteineru transportēšanai, šī šasija ir piemērota izmantošanai jebkādiem mērķiem. Neskatoties uz pārbīdīšanas iespēju, tās svars bez kravas ir tikai 5 900 kg, un tādējādi tai ir augsta lietderīgā slodze. Daudzās diskusijas parāda arī to, ka kompānija Fliegl, izstrādājot šo risinājumu, ir apmierinājusi daudzu klientu vēlmes pēc vienkāršas, mehāniskas konteineru pārbīdīšanas ierīces un ir uzkonstruējusi pareizu transportlīdzekli.
Tāpat 2006. gadā jaunā pašizgāzēju paaudze sakarā ar konstruktīvajām izmaiņām un, izmantojot jaunus materiālus, kļuva vēl vieglāka. Vieglais pašizgāzējs ar 27 m3 ietilpību augstizturīgo alumīnija sakausējumu dēļ ir vēl izturīgāks pret nodilumu. Turklāt visa transportlīdzekļa svars bez kravas ir tikai 4 800 kg, un tam ir atbilstoši augsta lietderīgā slodze. Neskatoties uz izmantotajiem materiāliem, pašizgāzēja puspiekabe salīdzinājumā ar konstrukcijām pilnībā no alumīnija ir pieejama par izdevīgāku cenu, bet, izmantojot smagos apstākļos, tā ir ievērojami stabilāka un bojājumu gadījumā remontizmaksas ir zemākas.
Joprojām lielais parasto kravu pārvadājumu tirgus tiek pārstāvēts ar aizkaru tipa puspiekabēm. Ar Fliegl transportlīdzekļiem transporta uzņēmējiem ir visas priekšrocības: robusta konstrukcija pie zemas pašmasas, vienkārša ekspluatācija, zemas apkopes un remonta izmaksas un ilgs ekspluatācijas laiks. Ar Fliegl aizkaru tipa treileriem klienti saņem ilgtermiņa investīciju garantiju! Tas ir svarīgs aspekts arī, ņemot vērā arvien pieaugošās tirgus prasības. Fliegl šasijas ir aprīkotas ar caurumotu rāmi. Tas ļauj nostiprināt kravu vairāk punktos, nekā to ļauj kravas telpā paredzētās stiprinājuma vietas. Tādējādi caurumi ārējā rāmī dod iespēju stiprinājuma siksnas nostiprināt ārpusē pie rāmja attālumos pa 170 mm. Ar šīm stiprinājuma vietām 30 mm diametrā krava ir nostiprināma arī gadījumos, kad tā savu izmēru dēļ aizsedz uz kravas platformas esošās stiprinājuma vietas. Papildus aprīkojuma detaļas nodrošina drošību atbilstoši DCE direktīvai 9.5 un tādējādi dod klientiem iespēju optimāli nostiprināt kravu. Protams, ir iespējams saņemt aizkaru tipa puspiekabi arī ar sertifikāciju atbilstoši VDI 2700.
Ar minētajiem jaunievedumiem un, orientējoties uz sērijveida ražošanu, kompānija Fliegl savu labo slavu, kas iegūta kā individuālu transportlīdzekļu izgatavotājam mazā skaitā, ir pārnesusi arī uz rūpniecisko sērijveida ražošanu. Ar jauno rūpnīcu Triptis Fliegl demonstrē savu piederību diviem lielākajiem konkurentiem. Klienti ir pieņēmuši jauno dimensiju treileru būvē un ir novērtējuši to ar lielu pasūtījumu pieplūdumu 2006. gadā.
2005. Septembrī sabiedrībai tika svinīgi atklāta jaunā rūpnīca. Fliegl Fahrzeugbau GmbH atklāja jauno rūpnīcu II ziemeļu rūpniecības rajonā. 5,1 miljons eiro, no tiem 1,1 miljons tikai par teritorijas sagatavošanu, tika investēti vairāk kā 6 000 m2 lielajā angāru un noliktavu teritorijā. Šajā jaunbūvē, eksporta apjomam sastādot 80 %, tiks saražots līdz 5 000 puspiekabēm gadā. Pie pilnas slodzes tādējādi radīsies līdz 120 papildus darba vietām. Jaunā kompānijas teritorija ar ēkām atrodas tiešā autostrādes A4 tuvumā, atsevišķa autostrādes nobrauktuve uz jauno rūpnīcu ir pēdējās izbūves fāzēs. Vairāk kā 30 ha lielajā uzņēmuma teritorijā tiek ražotas puspiekabes. Ņemot vērā moderno ražošanu, Fliegl lielus pasūtījumus spēj veikt tikpat kvalitatīvi un ātri kā individuālos. Tādējādi Fliegl ir viens no nedaudzajiem ražotājiem Vācijā, kas spēj izpildīt arī klientu vēlmes, kas atšķiras no lielo sērijveida ražotāju standartiem. Kopš septembra šeit lielā skaitā sērijveidā tiek izgatavotas aizkaru tipa puspiekabes, konteineršasijas un pašizgāzēji. Pamatā tam ir tā sauktā "šķērsmontāža", kas tika izstrādāta un īstenota kompānijā Fliegl. Atbilstoši tai šasijas 298 m garajā un līdz 98 m platajā angārā netiek izvietotas kā parasti gareniski, bet gan šķērsām. Pie tam īpaša loma ir kvalitātei. "Kļūdu tolerance 0 %", tik augstas ir prasības, kas te tiek noteiktas ražošanai un un ik dienu pierādās no jauna.
2004. Lai varētu nodrošināt produkcijas kvalitāti arī nākotnē, 2004. gadā tika uzcelts vēl viens ražošanas angārs Triptis. Tādas produkcijas kā bīdāmās grīdas izstrāde nākotnes transportlīdzekļiem, Eiropas mēroga konsultāciju tālruņa līnijas ierīkošana klientiem un citi modernizācijas un pārbūves pasākumi rūpnīcā Triptis 2004. gadā prasīja investīcijas 10 miljonu eiro apmērā.
2002. gadā Barselonā/Spānijā dibinātajā Fliegl Iberica šobrīd strādā 12 darbinieki, un tā apgādā ar komerciālajiem transportlīdzekļiem und lauksaimniecības iekārtām visu Spāniju un Portugāli. Tikai 13 gados kompānija Fliegl ir paplašinājusies, kļūstot par vienu no nedaudzajiem pilna pakalpojumu klāsta piedāvātājiem Vācijā. Kopš uzņēmuma dibināšanas tā atrašanās vietā Triptis ir ieguldīti vairāk kā 7 miljoni eiro. Šīs investīcijas tiek kompensētas ar labiem izaugsmes rādītājiem; tikai 2004. finansu gadā Fliegl grupa spēja panākt apgrozījuma pieaugumu par 28 %. Sertificēta produkcija, sekmīga Eiropas smago automobiļu izmēģinājumu meistara Udo Heidenreicha sponsorēšana, papildus pārdošanas partneri Baltijas valstīs, Fliegl grupas panākumi balstās uz kvalitāti, Eiropas mēroga servisu un it sevišķi uz plašo produkcijas klāstu.
2001. gadā tiek svinīgi atklāts jaunais klientu centrs Triptis. 2 000 m2 lielajā pārjumtajā izstādīšanas laukumā klienti var mierīgi un neatkarīgi no laika apstākļiem novērtēt visus transportlīdzekļu veidus. Vienlaikus šeit tiek organizētas apmācības un informatīvi pasākumi tirgotājiem un klientiem. Ņemot vērā labo Čehijas tirgus attīstību, tiek nodibināta kompānija Fliegl C.Z. s.r.o Krnovā.
1999. gadā tikai astoņus gadus pēc kompānijas dibināšanas Triptis tiek izgatavoti jau vairāk kā 1 000 smagsvara transportlīdzekļi gadā. Pieaugušais ražošanas apjoms prasa papildus noliktavu laukumu 10 000 m2 platībā, administrācija tiek pārveidota un palielināta. Tajā pašā gadā sākas arī cieša sadarbība ar importētāju Ukrainā, kā arī Itālijā. Ar citiem partneriem tiek aptverts Francijas, Spānijas un Portugāles tirgus. Ražošana tiek paplašināta ar uz transportlīdzekļiem ar piekabēm specializētu angāru 3 200 m2 platībā. Arī remonta un tehniskās apkopes jomas tiek pielāgotas prasībām, izbūvējot tehniskās apkopes angāru ar rāmju taisnošanas iekārtu, kā arī pabeidzot kravas automobiļu automātiskās mazgāšanas līniju.
1998. Savs nomas dienests. Vairāk kā 200 transportlīdzekļi, kas aptver visu produkcijas klāstu, tādējādi palīdz pārvarēt grūtības.
1997. gadā Fliegl iekļauj savā produkcijas klāstā arī konteineru transportlīdzekļus, Čehijas tirgus tiek plaši aptverts ar papildus tirdzniecības partneri. Lai klientiem varētu piedāvāt vairāk pakalpojumu un nodrošināt lielāku elastību, tiek nodibināta Fliegl grupa.
1995. gadā Triptis tiek izgatavotas pirmās puspiekabju platformas. Austrumu valstu tuvuma, savu bāzu un klientu prasībām atbilstošās konstrukcijas un tehnoloģijas ietekmē šī jaunā ražošanas nozare attīstās ārkārtīgi labi. Fliegl grupas produkcijas augstā eksporta daļa tika ņemta vērā, nodibinot papildus pārdošanas aģentūras Polijā un Čehijā.
1994. gadā produkcijas klāsts tiek papaildināts ar konteineru un kombinētajām piekabēm.
1992. gadā ražošana tika papildināta ar visu veidu piekabēm ar zemām platformām. "Uzplaukums Austrumos" un tam sekojošais pieprasījums pēc celtniecības transportlīdzekļiem radīja tik lielu pieprasījumu, ka tajā pašā gadā komponentu sagatavošanai tika izveidots vēl viens uzņēmums. Abdā/Ungārijā tika nodibināta rūpnīca šasiju un tērauda detaļu, kā arī pašizgāzēju izgatavošanai, kas uzreiz tika nodota ekspluatācijā. Līdz šai dienai visas tur saražotās detaļas tiek izmantotas ražošanā Triptis un Töging. Šobrīd Fliegl Kft./Abda bez ražotnes ir arī pārdošanas un servisa centrs daudzām Austrumeiropas valstīm. Vēl 10 000 m2 uzņēmuma teritorijas Triptis varēja tikt iegūti 1993. gadā, jo saistībā ar tālāko ekspansiju uz Austrumiem bija nepieciešamas papildus ražošanas un noliktavu jaudas. Tāpat tika paplašināta arī noieta struktūra: Fliegl s.r.l Boskā/Rumānijā un Fliegl Slovakia Komarno pārņēma pārdošanu un servisu šajās valstīs.
1991. gadā Fliegl grupa, kas sākotnēji bāzējās Kastlā/Augšbavārijā, pārņēma 120 000 m2 lielo uzņēmuma teritoriju. Jau pēc neilga laika varēja tikt svinīgi atklāti jauni ražošanas angāri 18 000 m2 platībā un noliktavu angāri 3 500 m2 platībā, un tūlīt tika uzsākta nelielu platformu un pašizgāzēju piekabju ražošana.
Arī nākotnē Fliegl treileru ražošanā tiks izmantots tērauds. Tendence pāriet uz alumīnija šasijām Fliegl grupas produkcijā neizpaudīsies. It sevišķi pašizgāzēju un zemo platformu transportlīdzekļu ražošanā tērauds tā izturības dēļ, ilgstoši lietojot, ir ievērojami drošāks un izturīgāks nekā alumīnijs. Fliegl izmanto augstizturīgu speciālo tēraudu un ar savu īpašo šasijas konstrukciju gandrīz vai panāk alumīnija transportlīdzekļu svaru – pie ievērojami zemākām materiālu izmaksām. Ultravieglie transportlīdzekļi ar tērauda šasiju ir pat vēl vieglāki nekā identisks modelis ar alumīnija šasiju, pie tam ievērojami stabilāki un bojājumu gadījumā var tikt salaboti bez dārgiem speciāliem instrumentiem.
|